МЕЂУНАРОДНА САРАДЊА, ПРИМЕРИ ДОБРЕ ПРАКСЕ 2024.
СТУБИЧКЕ ТОПЛИЦЕ, ЗАГРЕБ
Сада већ традиционално, професорке наше школе Мирјана Василијевић и Марина Петровић учествовале су на стручном скупу ,,Примери добре праксе 2024” који је одржан 16. и 17.
новембра у Стубичким Топлицама у близини Загреба. Садржај тема је различитог карактера и може се применити не само у техници, већ обухвата и друге области које су значајне за једну
савремену школу.
Наша професорка технике и технологије Мирјана Василијевић је ове године представила пример добре праксе на тему ,,Нематеријална културна баштина кроз радионице техничке
културе” и у закључку изнела предлог будућих активности који подразумева даљу сарадњу и заједничку реализацију представљене теме.
radionice-tehni%C4%8Dke-kulture_Mirjana-Vasilijevi%C4%87.pdf
На стручном скупу представљене су следеће теме:
1. Анализа 66. Државног НМТ – Дарко Милокноја, ОШ „Цвјетно насеље”
2. Ерасумс+ – индивидуалне могућности за учитеље – Ирена Ловренчић, ОШ „Краља
Томислава”
3. СТЕМ у Сингапуру – Маја Мачинко, ОШ „Ивана Цанкара” (онлајн)
4. Међупредметна сурадња у школи – Терезија Шестак, ОШ „Већеслава Хољевца”
5. Натјецања у основним школама – Бранко Стантић, ОШ „Матија Губец”, Таванкут,
Република Србија
6. Нематеријална културна баштина кроз радионице техничке културе – Мирјана
Василијевић, ОШ „Емилија Остојић”, Пожега, Република Србија
7. Успоредба температура постигнутих у солараним кухалима – Марис Милош, ОШ
„Младост”
8. Зашто је Е – отпад опасан?, Kаролина Бартуловић, ОШ „Рапска”
9. Радионица: Израда модела перископа – Игор Наглић, ОШ „Ивана Мештровића” и
Маријана Бути, ОШ „Брезовица”
10. Радионица: Струјни круг – приказ логичког склопа ИЛИ (ОР) – Андреа
Еберлинг Бркљачић, ОШ „Титуша Брезовачког”
11. Логички/електронички склопови у курикулу техничке културе и информатике –
Петар Добрић, ОШ „Јулија Kловића”
12. Радионица: Браварска радна површина Дарко Милокноја, ОШ „Цвјетно
насеље”
13. Радионица: Мемори игра – Свјетлана Сељанец Савковић, ОШ „Јуре
Kаштелана” и Валентина Дијачић, ОШ „Ретковец”
Овакав вид целоживотног учења значајан је не само за наставнике, ученике, образовну установу, већ и за читаво друштво. Подучавање је један од кључних феномена науке о
образовању, чији значај континуирано заокупља пажњу и истраживача и професионалаца у пракси.
Време у коме се учење сматра свеживотним и целоживотним императивом доводи нас, без обзира којом се професијом бавимо, у позицију да другима и себи будемо учитељи и да покушамо одгонетнути како тој улози најбоље да приступимо.
Овакав вид партнерских односа, поред јачања пријатељства, доприноси да се представимо као
једна савремена школа која улаже у квалитет.